Klantgericht communiceren

U ontvangt handvatten om een krachtige, resultaatgerichte en effectieve manier van communiceren met uw klant te bewerkstelligen.
foto

RESULTAAT

Door het volgen van de training ‘Klantgericht Communiceren’ heeft u een meer bewuste, krachtige, resultaatgerichte en effectieve manier van communicatie met de klant ontwikkeld. Tevens zijn uw communicatieve vaardigheden vergroot. De deelnemer kan verdieping in het klantgesprek te realiseren, signalen van de klant opvangen en pro-actief handelen richting de klant. De deelnemer weet om te gaan met veel voorkomende en lastige situaties. U bent in staat om aan te sluiten bij de klant en de relatie met de klant te versterken. De training is gericht op de dagelijkse praktijk van de deelnemers en zorgt dat u doelgericht te werk zult gaan om de klantverwachting te overtreffen.

MEC TRAININGSMETHODE

Onze trainingen zijn allemaal gebaseerd op het “learning by doing” principe. Geen droge stof, maar herkenbare en praktische leerstof. De deelnemers kunnen de geleerde vaardigheden direct toepassen. Het uitgangspunt hierbij is dat iedere cursist zoveel mogelijk ‘netto-tijd’ aan zijn eigen ontwikkeling besteedt. Onze trainingen zijn opgebouwd vanuit de leercirkel van Kolb. Dit houdt in een programma met theoretische kader, werkvormen en reflectiemomenten. Zodoende kunnen wij zorgen voor een maximaal leerrendement.

TRAINING MET IMPACT

Wij hechten veel waarde aan een goede voorbereiding en borging van het geleerde in de praktijk. Daarbij vinden wij de klik met deelnemer en MEC erg belangrijk. Bij MEC begint de training al in de voorbereiding!
  • Telefonische intake met deelnemers en/of leidinggevende voor inventarisatie van de leerwensen en het verzorgen van advies op maat
  • Kleine groepen met maximaal 6 deelnemers
  • Deelnemer stelt een persoonlijk ontwikkelplan op waarmee men zich optimaal committeert aan de trainingsinhoud en de opgedane kennis
  • Na de training volgt er na 2 maanden een telefonisch borging- coaching gesprek met MEC

TRAININGSPROGRAMMA


Het trainingsprogramma Klantgericht communiceren ligt voor u klaar! Na het achterlaten van uw gegevens kunt u deze direct downloaden.

DOWNLOADEN
Klantgericht communiceren - MEC Training & Advies

EXTRA MOGELIJKHEDEN

  • Afnemen van een Talenten Analyse (TMA) en terugkoppelgesprek
  • Na de training coaching on the job
  • Training kan incompany op maat verzorgd worden 1 op 1 of vanaf 3 medewerkers
  • Aanvullende trainingen: Acquisitie en telefonische verkoop, Succesvol Onderhandelen

Trainingsinformatie

DETAILS

  • Trainingsprogramma klantgericht communiceren
    • Doel(en) – programma – persoonlijk ontwikkelplan
    • Communicatie: de basis van ieder klantgesprek
      • Verbaal en non-verbaal communiceren
      • Communicatie is interpretatie
      • De kunst van het luisteren
      • Je krijgt het antwoord wat je verdient
      • Telefoonetiquette
    • Van re-actief naar pro-actief communiceren
      • Terug naar de basis… houding versus gedrag
      • Het stellen van impact vragen
      • Kort en bondig communiceren
    • “What am I here for?”
      • Persoonlijke pitch
    • Het uitgangspunt: de klant
      • Klanttypen en klantvoordelen
      • De valkuilen van een klantgesprek
      • Herkennen en inzetten van verkoopsignalen
      • Meer resultaat halen uit je (telefonische) gesprekken
      • Van klant naar Fan
    • Het klantgesprek
      • Klant interactie formule: Een goede gespreksstructuur
      • Aandacht voor de relatie
      • Communicatiestijl aanpassen op de gesprekspartner
    • Een klacht is een kans
    • Oefenen van lastige praktijksituaties
      • Bijvoorbeeld: slecht nieuwsgesprek, geen nee verkopen, omgaan met bezwaren, omgaan met emoties, omgaan met de taal van de klant, doorvragen bij klachten/vragen etc.
    • Borging & afsluiting
  • Investering klantgericht communiceren
    • Prijzen zijn excl. BTW en dagarrangement
    • Eendaagse training € 375,-
    • Training is ook individueel te volgen
    • Het dagarrangement bevat de locatie, lunch, koffie/thee/water en versnaperingen. De kosten hiervoor zijn € 45,-
  • Alle trainingen zijn inclusief
    • Telefonische intake
    • Trainingsmateriaal
    • Persoonlijke feedback
    • Ervaren trainer
    • Borgingsgesprek

DATA - LOCATIES

  • Training klantgericht communiceren
    29 januari 2019 Eindhoven
    17 april 2019 Breda
    10 september 2019 Utrecht
    12 december 2019 Rotterdam

Recente Ervaringen

  • Maikel Van Laarhoven

    De 1 op 1 training Klantgericht Communiceren gegeven door de trainsters Maaike van Dort was een zeer praktische training. Ik heb veel tips gekregen en de communicatie was prettig. Het was een zeer leerzame training en Maaike was een erg fijne gesprekspartner.

  • Mevrouw Uit de Bulten

    De training heeft volledig aan mijn verwachtingen voldaan. Goede en nuttige training met veel punten die in de praktijk te gebruiken zijn. Vooral de oefengesprekken waren fijn om te doen, alles was heel duidelijk.